• evden eve
  • free hosting coupons
  • نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
    1. #1

      تاریخ عضویت
      Jan 2010
      ارسال ها
      103
      تشکر
      1
      تشکر شده 6 بار در 5 پست

      مرکز تلفن و کال ستنتر ترکیبی با پاناسونیک

      راه اندازی یک مرکز تلفن IP-PBX به همراه مرکز تماس CallCenter
      هدف : راه اندازی مرکز تلفن برای برقراری ارتباط داخلی بین پرسنل شرکت با 120 داخلی و ارتباط سانترال ساختمان شماره یک با IP-PBX ساختمان شماره دو
      شرح کلی سناریو : ساختمان شماره یک شرکت دارای یک سیستم تلفنی پاناسونیک TDA-200 با 140 داخلی دیجیتال و 20 خط شهری هم اکنون در حال کار بوده و به منظور پیاده سازی مرکز تلفن برای ساختمان شماره دو پیشنهاد راه اندازی بر روی بستر شبکه داده شد. علاوه بر آن به منظور ارایه خدمات مشتریان تصمیم بر آن شد که مرکز تلفن خدمات مشتریان بر روی همین سرور پیاده سازی شود .
      برای انجام این سناریو و ارتباط بین دو مرکز تلفن با توجه به اینکه مرکز تلفن پاناسونیک کارت PRI30 را پشتیبانی میکند ارتباط بین دو ساختمان را با استفاده از یک ترانک E1 به ظرفیت 30 خط برقرار نمودیم .
      ارتباط سرور IP-PBX با خطوط شهری از طریق یک خط E1 در نظر گرفته شده است که امکان افزایش آن در آینده نیز وجود خواهد داشت .
      سرور در نظر گرفته شده برای این سناریو توانایی پشتیبانی از 400 داخلی IP و 8 خط E1 را دارد .
      داخلی های تعریف شده Panasonic دارای رنج 1xx,2xx,3xx,4xx بوده و به منظور طراحی سیستم انتقال تماس بین دو مرکز تلفن داخلی های سرور IP-PBX در رنجهای 7xx,8xx تعریف شده اند .
      در قسمت روتینگ تماسهای خروجیIP-PBX تماسهای سه رقمی که با 1و2و3 شروع میشوند به سمت ترانک g1 که ترانک ارتباطی بین پاناسونیک و IP-PBX است هدایت میشوند و رفتار آنها همانند رفتار CO بوده و به عنوان تلفنهای ورودی دیده میشوند.
      در قسمت روتینگ تماسهای خروجی Panasonic تماسهای سه رقمی با پیش شماره های 7و8 به سمت ترانک PRI پاناسونیک که به سرور IP-PBX متصل است هدایت میشوند .
      در سرور IP-PBX سایر تماسهای بیشتر از 4 رقم به سمت ترانک g0 که ترانک E1 خط شهری میباشند ارسال میشود .
      به منظور کنترل دسترسی ها دستری به خطوط دو صفر بین الملل در رولهای دسترسی خروجی به طور کامل مسدود شده است .
      تماس کارکنان با مدیران ارشد شرکت در رولهای تماس خروجی ترانک مسدود شده است و تنها داخلی های مدیران میانی میتوانند با مدیران ارشد تماس داشته باشند .
      تماس کلیه مدیران میانی و کارکنان با مدیر عامل و اعضا هیئت مدیره شرکت به طور کامل مسدود میباشد و تماسهای ارسالی به طرف مسول دفتر هدایت میشوند .
      مرکز تماس شرکت یکی از داخلی های سر شماره بوده که با گرفتن آن به طور کامل وارد منوی مرکز تماس شرکت میشویم . که تعریف سطوح دسترسی و نحوه ارتباط و مدیریت صفها تابع قوانین تعریف شده در شرکت میباشد .
      سرور IP-PBX مربوطه بر روی یک دستگاه مادربرد Asus Z77 با 8 گیک رم و دو عدد هارد 500 به صورت RAID سرور CentOS 6.10 و Asterisk 11
      برای گزارشات هم از phpCDR استفاده کردم که گزارش کاملی از تماسهای ورودی و خروجی میده .
      در ضمن تلفنهای IP استفاده شده تماما برند NEC میباشند .

    2. #2

      تاریخ عضویت
      Oct 2015
      ارسال ها
      2
      تشکر
      0
      تشکر شده 0 بار در 0 پست
      سلام . از عملکرد این سیستم راضی هستید ؟ من شنیدم که استریسک پایدار نیست . خودم تصمیم به اجرای چنین پروژه ای دارم . ممنون میشم راهنمایی کنید .

    3. #3

      تاریخ عضویت
      Jan 2010
      ارسال ها
      103
      تشکر
      1
      تشکر شده 6 بار در 5 پست
      بله چرا راضی نباشم . من تا به حال 6 سرویس مشابه راه اندازی کردم اگر سرویس ها درست راه اندازی بشه هیچ مشکلی نخواهید داشت . در ضمن داشتن سرویس پایدار ارتباط مستقیم با سخت افزار انتخابی شما داره و ربطی به نرم افزار Asterisk نداره .
      میشه بفرمایید از کی شنیدید استریسک پایدار نیست ؟
      محص اطلاع : مرکز تماسهای مخابرات همدان - شرکت شاتل - قسمتی از شرکت مخابرات بعضی ادارات بانک ملی ایران ( استان تهران ) بر پایه استریسک هستند و کاملا پایدار دار حال کار میباشند .

    4. #4

      تاریخ عضویت
      Oct 2015
      ارسال ها
      2
      تشکر
      0
      تشکر شده 0 بار در 0 پست
      ممنونم .

    5. #5
      مدیر سایت
      تاریخ عضویت
      Feb 2009
      محل سکونت
      تهران
      ارسال ها
      2,885
      تشکر
      294
      تشکر شده 657 بار در 430 پست
      نقل قول نوشته اصلی توسط omid1979 نمایش پست ها
      بله چرا راضی نباشم . من تا به حال 6 سرویس مشابه راه اندازی کردم اگر سرویس ها درست راه اندازی بشه هیچ مشکلی نخواهید داشت . در ضمن داشتن سرویس پایدار ارتباط مستقیم با سخت افزار انتخابی شما داره و ربطی به نرم افزار Asterisk نداره .
      میشه بفرمایید از کی شنیدید استریسک پایدار نیست ؟
      محص اطلاع : مرکز تماسهای مخابرات همدان - شرکت شاتل - قسمتی از شرکت مخابرات بعضی ادارات بانک ملی ایران ( استان تهران ) بر پایه استریسک هستند و کاملا پایدار دار حال کار میباشند .
      امید عزیز جمله بسیار درستی بود.
      استریسک جزء بزرگترین سیستم های کد باز است و بسیار پایدار.
      بسیاری از عوامل دیگر باعث بوجود آمدن ایراد می شوند که فقط یک فرد مهندس الستیکس که با دانش و آگاهی آن را می شناسد و راه اندازی می کند می تواند مشکلات را حل کند.
      این مشکلات معمولا به خاطر:
      شبکه
      سخت افزار بی کیفیت
      نصب ماژول های بد ویا تنظیم بد آنها

      Sent from my SM-N920C using Tapatalk
      حامد کوه فلاح
      VoIP-IRAN Manager
      Asterisk-Iran Manager
      SmartFink Project Manager
      Vaak Project Manager
      تنها مدرس رسمی دوره های ELASTIX در خاورمیانه
      Email: k.haamed@gmail.com

     

     

    برچسب برای این موضوع

    مجوزهای ارسال و ویرایش

    • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
    • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
    • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
    • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  
    Powered by: vBulletin Version 4.2.3 Beta 1
    Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
    SEO by vBSEO 3.6.0

    vBFarsi Language Pack Version 4.2

    Forum Modifications By Marco Mamdouh
    تمامی حقوق متعلق به سایت ویپ ایران است
    ساعت 21:50 بر حسب GMT +3.5 می باشد.